Tips voor het werken met Microsoft Power Bi

Microsoft powerbi

Tips voor het werken met Microsoft Power Bi

Microsoft power bi is een suite van business intelligence (BI), rapportage en gegevensvisualisatieproducten en -services voor individuen en teams. Het biedt verschillende manieren om gegevens te analyseren en te visualiseren met gestroomlijnde publicatie-, distributie- en inbeddingsmogelijkheden. Het is ontworpen om verbinding te maken met een breed scala aan gegevensbronnen, waaronder on-premises en cloudgebaseerde gegevens, Excel-spreadsheets en on-premises en cloudgebaseerde datawarehouses.

Om de laadtijden van uw rapporten laag te houden, moet u ervoor zorgen dat u niet te veel afbeeldingen in één rapport gebruikt. Een goede vuistregel is om te streven naar ongeveer drie tot vijf grafiekvisuals plus een paar KPI-kaarten, meters, enz. Als uw rapport te zwaar is met visuals, ziet u een aanzienlijke afname van de prestaties.

Filters gebruiken om in te zoomen: Power BI biedt verschillende filteropties die u kunt gebruiken om u snel en gemakkelijk te concentreren op de specifieke subsets van uw gegevens die voor u interessant zijn KPI Solutions. Filters kunnen een krachtige manier zijn om inzichten en trends in uw gegevens te markeren die u misschien met een simpele blik op het dashboard of rapport hebt gemist.

Gegevens transformeren met de Power Query-editor

De Power Query-editor is de grafische tool waarmee u uw gegevens kunt transformeren voordat u deze in Power BI laadt. De tool kan op twee manieren worden geopend: via het proces 'Gegevens ophalen' of rechtstreeks door te klikken op de knop 'Gegevens transformeren' in het startlint. Enkele van de belangrijkste tips voor het werken met Power BI zijn het transformeren van uw gegevens om er de beste resultaten uit te halen.

Voor meer informatie klik je hier: KPI Solutions